Skoleliv

Fællesgymnastik

Vi kan alle være med

Fællesgymnastik er en gammel tradition på mange efterskoler, men på Lundby Efterskole er det et nyt fag, som vi har afprøvet siden skoleåret 2023/24, så vi afprøver og udvikler stadig konceptet.

Fællegymnastik er godt for sammenholdet mellem eleverne, og alle har en fælles opgave om at lave den bedst mulige opvisning,

Vi har fællesgymnastik efter frokost fredag eftermiddag. Timen er en god afslutning på en uge, hvor vi kan gå på weekend med lidt sved på panden og mange smil og grin. Timen er fyldt med leg, hop og dans.
Vi deltager ikke i gymnastikopvisninger rundt om på Sjælland, og vi kravler ikke ned i tætsiddende ens lycra!

Vi har to gymnastikopvisninger hvert år. Den ene ligger som afslutning på året den dag eleverne skal på juleferie, hvor familier kommer på skolen og ser eleverne på gulvet, før der er gløgg og æbleskiver.

Den anden gymnastikopvisning vises på vores traditionsrige Grundlovsdag 5. juni, hvor tidligere elever, kommende elever og familier til nuværende elever kommer.