Om skolen

Regler og dagligdag

Skolen er beliggende i en flot, gammel hovedbygning fra 1915 i naturskønne omgivelser, hvor der tidligere har været landbrugsskole. Vi har egen sportshal, dramasal, beachvolleybane, shelterplads, ridebaner og ridehal med internationale mål, herudover også stort veludstyret musiklokale samt mindre øvelokale.

Vi har plads til i alt 123 elever. Drenge og piger bor hver for sig på 2-,  3- og 4-sengsværelser.

Fællesskab

På Lundby Efterskole er fællesskabet vores vigtigste værdi. Vi har dagligt fokus på at udvikle og styrke samværet på tværs af interesser og mellem kammerater og medarbejdere. Vi lægger vægt på, at den enkelte viser hensyn og aktivt og positivt er med til at opbygge et godt kammerat- og fællesskab.

Derfor afleverer alle elever også deres mobiltelefon kl. 21.45 hver aften, så fællesskabet på værelset er i højsæde og alle kan få en god nats søvn.

Skolens regler:

Der er mødepligt til undervisningen og måltider. Der er absolut forbud mod alkohol og euforiserende stoffer.
Skolen er røgfri.

Derudover forventer vi at du er hensynsfuld overfor alle. Det betyder at:

· Du skal respekterer de henstillinger du måtte få fra en voksen
· Du taler ordentligt til alle
· Du ikke mobber
· Du ikke opfører dig truende
· Du ikke tager andres ting

Tilmeld dig og bliv ny elev som på billedet på Lundby efterskole

Dagligdagen

Vi begynder dagen med morgenmad.

Efter maden er der fælles områderengøring, og så er det tid til undervisning, som veksler mellem boglige fag, linjefag og valgfag.

Efter aftensmaden er der stilletime, hvor alle er på eget værelse. Enkelte aftener vil der være fællesarrangementer eller frivillige aktiviteter, mens de øvrige aftener vil være til fri disposition. De fleste aftner vil der blive tilbudt lektiehjælp lige efter stilletimen.

Herudover skal vi på skilejrskole, afholde projektuge, ryste-sammen uge, galla, fagdage og alle aktiviteterne på linjefagene som dramaopførelser, cykelture, koncerter, hingstekåring samt mange andre spændende og udfordrende oplevelser.