Soloer, sang og distortion – et år på Musik

Kan du synge eller spille, og vil du bruge et år med den fedeste musik? Så er det Lundby Efterskole, du skal vælge. Vi har et megafedt musiklokale, hvor du lærer at spille sammen i band og producere musik. Du får tid til at træne teknik, så soloen flyver over strengene.

Hvis du er sanger, får du samtidig mulighed for at arbejde seriøst med din vokalperformance. Du kan både få mikrofontræning og arbejde med bevægelse, solosang og korstemmer.

Ledige pladser Rundvisning

Musiklinjen er fællesskab

Vi spiller i band på Musik, og du skal kunne lidt på forhånd, ellers er det ufedt at blive sat sammen med andre. Du er rimelig musikalsk, du kan synge, spille eller begge dele – men du behøver ikke at være elite. Vi lærer dig sammenspil, rytme, musikteori og komposition, og du bliver kastet ud i jazzede akkorder, forskellige genrer og fede tricks med pedalerne.

Vores musiklokale er indrettet til band og samspil. Vi har både instrumenter og udstyr til produktion, så du kan blive skarp på lydredigering. Musiklærer Timmi er professionel musiker og sørger for, at det hele spiller.

Vi har et megafedt musiklokale med computer og et godt og kraftigt PA-anlæg.

• Trommer
  • Elguitar
  • Akustiske guitarer
  • Elbas
  • Percussion
  • Keyboards
  • Synthesizers

Vi arbejder på at tage ud at spille både rock- og popkoncerter, så du får ægte scenetræning.

Du skal da høre, hvor fedt det lyder! Vi tager i professionelt musikstudie for at indspille og producere vores musik. Derefter vælger vi et af de indspillede numre og laver en fed musikvideo.

Musiklinjen fyrer den af, hver gang der sker noget fedt. Vi spiller til en masse forskellige begivenheder på skolen.

Musiklinjen på Lundby Efterskole

Læreren på musiklinjen

Timmi Kyed

Timmi er lærer på musiklinjen. Timmi er vores dygtige musiklærer. Han spiller selv i flere bands, og du kan tit høre Timmi og Klaus øve sig på forskellige melodier. Timmi underviser også i dansk og har forskellige valgfag.