Bliv en bedre rytter på Hestelinjen

Kom tættere på din hest eller pony med et år på Hestelinjen på Lundby Efterskole. Du og din hest får en fantastisk kontakt, fordi I er sammen hver dag. På Hestelinjen får du undervisning i hestens trivsel, sikkerhed og teori – og naturligvis intensiv rideundervisning.

Tør du springe højt? Måske ikke endnu, men I bliver udfordret sammen. Vi træner rigtigt meget grundridning og dressur, så du får bedre fat i din hest og din egen ridning. Når du er klar, kan du udfordre dine springevner på vores springbane.

Ledige pladser Rundvisning Hestefolderen

Lundby Efterskole er indrettet til Hestelinjen

Vi har plads til 31 heste i vores særdeles flotte stalde, som alle hesteelever passer. Du skal være staldvagt nogle gange i løbet af året, hvor du sammen med en anden hesteelev passer alle hestene til normalt daglig basis.

Glæd dig til et af de lokale stævner i området, eller start til vores eget stævne på skolen. Vi samarbejder med Valbjerggård Rideklub (VASK). Du lærer også nyt fra for eksempel en tandplejer, en sadelmager eller en hestehvisker.

Og så tager vi til Hingstekåring i Herning – det er det vildeste hesteshow!

På hestelinjen udvikler du en unik fællesskab med de andre heste elever. I vil kom til at del jeres passion for heste, og oplever manage hyggelige timer ned i sammen sammen med jeres heste.

• En 40×60 meter udendørs ridebane grus bund
  • Stort ridehus 20×60 meter med fiberbund

Lundby Efterskole har investeret i en flot ny stald, som vi glæder os til at vise dig.

• Din hest bliver fodret tre gange dagligt.
  • Alle heste på Lundby Efterskole står på halm.
  • Du får staldvagt
  • Du skal melde hestens staldfejl og stald-unoder inden indflytningen.
  • Alle på Hestelinjen skal kunne håndtere din hest eller pony.
  • Store og mindre græsfolde, så der kan tages højde for alle heste
  • 19 stk. 3 x 3,5 m bokse med vindue
  • 12 stk 3,5 x 4 bokse med oplukkelige vinduer.
  • 4  strigle / vaskepladser
  • Aflåst sadelrum
  • Vaskemaskine til udstyr

• Din hest får St. Hippolyt-müsli og wrap ad libitum
  • Andet foder skal du selv medbringe (for egen regning), og det skal opbevares i lukkede tønder.

Alle heste og ponyer skal på fold hver dag. Det er en opgave for staldvagterne.

• Forår og efterår: 8.00 – 16.30
  • Sommer: 8.00 – 19.00
  • Vinter: 8.00 – 14.30
  • Din hest skal have gyldigt vaccinationsbevis
  • Din hest eller pony skal også have bevis for ormekur (kvittering eller dyrlægeattest for ren gødningsprøve)
  • Du må benytte din egen smed og dyrlæge eller bruge skolens
  • Vi sender alle regninger til dig, som ejer hesten

Hestelinjen på Lundby Efterskole

Lærene på hestelinjen

Gwen Hansen

Gwen er lærer og ansvarlig for hestelinjen og hun ved – næsten – alt om heste. Gwen arrangerer en masse for vores hesteelever, stævner, foredrag osv. 1 oktober hvert år, uanset hvad der ellers sker, så sidder hun klar til at booke de allerbedste pladser til Hingste Kåringen i Herning som alle vores hesteelever tager afsted til.

Dennis Steffenauer

Dennis er springtræner på Lundby Efterskole og underviser eleverne 1 til 2 gange om ugen. Dennis er uddannet berider og er selv en dygtig springrytter. Han avler også springheste.