Om skolen

Går du med en drøm om at ta’ på efterskole?

En livlig og venlig efterskole

Vi er Grundtvig-Koldsk, hvilket betyder stort fokus på fællesskabet og et spændende, udviklende skole- og læringsmiljø. Skolen er beliggende i naturskønne omgivelser i en flot, tidligere landbrugsskole fra 1915. Vi har egen mindre skov og 24 tdr. jord med kort afstand til Dybsø og Avnø fjord. Fra skolen er der 5 minutters gang til Lundby Station, hvor togene kører mod både nord og syd hver time.

Hovedbanegården når du på 5 kvarter. Skolen har egen sportshal, teatersal, shelterplads, musiklokale og ridehal med internationale mål. Vi har plads til i alt 100 elever. Drenge og piger bor hver for sig på dobbeltværelser og enkelte 3- og 4-personers værelser.

Medarbejdere Ledige pladser

Mere end bare en efterskole:

·  Veludstyret Musiklokale
·  Smartboard i alle klasser
·  Dramasal med scene, lyd og lys
·  Shelter og bålplads
· Studietur til udlandet hvert forår

·  Kreativt værksted
·  Stor sportshal
·  Fodboldbane
·  Parkourbane
·  Bueskydning og bueklub

·  Parkourbane
·  Beachvolleybane
·  Store flotte hestebokse
·  Stor ridehal
· Zumba med Dansedillen

·  Udendørs ridebane
·  Lærred i fællessalen til film
·  Hygge og samvær på værelserne
·  Rare fællesrum
· Lækker mad til alle måltider

Vores linjer

Et år på Lundby Efterskole er for dig, som vil udvikle dig og fordybe dig. Du får almindelig undervisning, som du kender – og du får alt det andet oveni. Et efterskoleophold er til for at udvikle dig som menneske, både når det handler om faglig viden, fysisk styrke og mental udfordring, så du bliver endnu mere sej og klar til at gå ind på en ungdomsuddannelse.

Vi har seks linjer, som du kan læse om her.

Et år på Lundby Efterskole er vores år, fællesskabets år. Der er nogle regler, som du skal følge, og dem kan du læse om her. Det vigtigste er, at du vælger efterskolen med et åbent sind over for det store samvær og fællesskab.